0

My Addiction

Once,
I loved a song: Ordinary People, John Legend.
...then I played that song, over and over again. Berjam-jam. Menemani saya menulis sampai pagi. Menemani saya saat menunggu Bro menjemput setiap pulang kantor. Menemani saya saat minum kopi di pagi hari, sebelum jam kantor. I played that song..... over and over again.

Then I loved another song: The Blower's Daughter, Damien Rice.
...i did my habit, again. Memutarnya dalam notebook, memutarnya di handphone... and yeah, asked my brother to play that song in his MP3 player, in his car. I did this.. over and over again... Seolah tidak pernah bosan. Seolah saya nggak punya cadangan lagu lain. Seolah menganaktirikan lagu-lagu lain yang akhirnya terbengkalai kedinginan ..cieh, kayak nelantarin anak tiri aja gua.. haha...

Then there was another song: Big Girls Don't Cry, Fergie.
Masih sama. Masih mendengarkannya seolah candu. Masih menikmatinya seolah saya bakal mati kalau nggak mendengarkannya, sekali aja dalam sehari. Anytime anywhere, selagi sempat dan bisa, that song filled my brain...

Geez..

Saya memang perempuan aneh, yang mungkin bakal dicurigai memiliki kelainan karena terlampau kecanduan pada sesuatu. Sebuah lagu... sehelai pakaian... sepasang sepatu dan sandal... satu pilihan kopi di sebuah kedai kopi tertentu... one colored lipstick... satu film drama romantis Hollywood... sebuah blog baru (see?)...

and yeah.
Lelaki :)
Seorang lelaki yang saya begitu mencanduinya sehingga saya lupa...
kalau semua ini salah.

(Previous experiences has taught me not to fall for guy easily and let time works magically... satu hal lagi... don't be the only one who love him... but be loved by him, too)

In the middle of confusion, kenapa saya selalu mencandu sesuatu dan bukannya biasa-biasa saja, I began to question myself:

Would it be worse, if you turn yourself into a great someone else? A girl who loves any different coffee... A girl who will easily change her style... A girl who thinks that this man she's dating is another ordinary guy for her... A girl who listen to music without soul...

Hm..
Guess.
I would rather to be me.
And consider that my addiction...
is a blessing.

Yeah...
I am blessed to be a weirdo ... it's me! Myself :)

0 komentar: